'Gevangen overdag niet meer in de gevangenis en mogelijk nog eerder dan twee weken te vroeg vrij'
AVONDKLOK VOOR GEDETINEERDEN
FOTO: Staatssecretaris Van Bruggen (omcirkeld) heerlijk aan het werk op dossiers die ertoe doen
Het probleem met te weinig gevangenissen hebben, is dat je mensen die een gevangenisstraf hebben gekregen niet gevangen kunt zetten. Maar gelukkig heeft dit kabinet iets bedacht. Wat nou, als je mensen die een gevangenisstraf hebben gekregen van ons ontzettend strenge rechtssysteem gewoon NIET in de gevangenis zet?
Ha!
Daar had u nog niet aan gedacht natuurlijk. Maar staatssecretaris Van Bruggen van Justitie (die van deze crack over girlpower en heerlijk werken aan dossiers die ertoe doen) dus wel, volgens bronnen van de NOS. "Om iets te doen aan de overvolle gevangenissen worden meer gedetineerden overdag vrijgelaten. Ze mogen dan, onder toezicht van bijvoorbeeld een enkelband, buiten de gevangenismuren werken. In de avond moeten ze dan weer terugkeren om in de cel te slapen. Dat wil staatssecretaris Van Bruggen van Justitie, melden bronnen aan de NOS." En nu denkt u misschien: maar we laten gevangenen toch al twee weken eerder vrij? En daar heeft u helemaal gelijk in. "Het kabinet denkt eraan om dat te verlengen en mensen nog eerder vrij te laten." Kan Rob Jetten anders niet gewoon tien nieuwe cellencomplexen bouwen?
CV-leugenares Nathalie van Berkel (D66) die geen staatssecretaris werd, doet weer aan WERK
ADEMWERK
Mooi nieuw voor iedereen die dacht dat Nathalie van Berkel, die door Alexander Pechtold bij D66 werd gesteund omdat ze een vrouw van kleur is, maar wel een vrouw van kleur die opklom tot bestuurder van een volkomen verrotte organisatie waar niks kunnen juist een pré is, loog over haar cv, eerst aanbleef als staatssecretaris, toen toch niet, toen aanbleef als Kamerlid, en toen toch niet, bij de pakken neer ging zitten: ze heeft een SUBSTACK. En wat voor een. Best of Matthijs (RIP, red.) is er niks bij. De vrouw die volgens D66 'nog wel een keer haar verhaal zou vertellen' heeft een blogpost geplaatst waarin ze uitlegt dat ze weer aan het werk is. "Sinds een poosje ben ik begonnen met ademwerk." U denkt misschien dat dat geen werk is, maar dat denkt u verkeerd. "Ademen als eerste levensbehoefte en als medicijn." Wacht even? Ademen? Een eerste levensbehoefte? Wat een inzicht! Nu wilt u misschien iets gemeens over mevrouw Van Berkel zeggen maar dat kan haar niks schelen. "Ik adem door de angst voor kritiek, gemene opmerkingen en berichten en hoon." Hoppa. "Diep in en met een grote zucht uit. Omdat we elkaar kunnen helpen met inzichten, met wijsheid en met steun. Omdat het tijd is om een stapje te zetten." Wat jammer dat deze vrouw geen staatssecretaris is geworden zeg.
Niemand mag Sjoerd Sjoerdsma
Wie had dat gedacht? (iedereen)
Ja dat is dan een probleem he! Als je jarenlang alleen maar bezig bent geweest met ruziemaken en het belasteren en het neerhalen van anderen komt er een dag waarop de politieke ballon, die soms gevuld moet worden met compromissen, knapt in je snuit. Als je jarenlang als een onsympathieke olifant door de porseleinkast raust, iedereen tegen je in het harnas jaagt, een kwalijke & vuige drankroddel over een bobo van een andere partij de wereld in helpt en dat extreem huichelachtig in de schoenen van een 'medewerker' probeert te schuiven, de leider van een andere partij naait, een bizarre aanval plaatst op een kopstuk van een andere partij waarvoor je zelfs een standje hebt gekregen van je eigen Kamervoorzitter, je als minister smerige politieke spelletjes speelde door te beloven dat er geen 19 meloen naar de Hamas-loverboys van UNRWA zou gaan om dan lekker pûh stiekem toch 19 meloen naar de Hamas-loverboys van UNRWA te peren, en daarop toch alleen / vooral de ontstane ophef te betreuren, en vrijwel iedereen van links tot rechts je daardoor bestempelt als enorm arrogant, of als mager mannetje, of als draaikont, terwijl je in een vlaag van zelfbevlekking nog een positief kwakje doet over je EIGEN Wikipedia: dat gaat het een keertje mis. NU DUS!
FEEST. D66 én Geert Wilders vieren 100 dagen Jetten I
Je moet alleen wel zelf de slingers ophangen
Rob Jetten is vandaag precies honderd dagen premier van Dit Land en het is een zooi in Ter Apel, het was een zooi in Loosdrecht, die tien nieuwe steden blijken meer een soort podcast pitch geweest te zijn dan een echt plan, de hervorming van de AOW is alweer van tafel, de onverkorte uitvoering van de asielwetten is afgezegd vanwege het ego van Boris Dittrich en verder, tja, verder hebben we vooral een hoop social media plaatjes van Rob Jetten aan de telefoon en Dilan Yesilgöz op een vliegdekschip. Het enige wat in die 100 dagen echt goed ging was de verzorging van Rob Jetten op Bonaire na een allergische reactie. Enniewee, het vertrouwen in het kabinet is historisch laag, D66 viert een feestje en Geert Wilders trakteert. Op X, tenminste, zolang dat nog mag.
WTF. Explosie bij partijkantoor D66 door 'vuurwerkbom'
Doe ff normaal
Bizar gebeuren vanavond in Den Haag waar een vuurwerkbom door de brievenbus van het partijkantoor van D66 is gegooid. Op het moment van de explosie waren er nog mensen in het pand aanwezig maar er is niemand gewond geraakt. In een reactie aan De Telegraaf laat een woordvoerder van de partij weten: "Het is niet helemaal duidelijk waar dit vandaan komt, maar het zal geen toeval zijn dat dit bij ons is gebeurd. Blijf van onze mensen af." Hoe groot de schade aan het pand precies is, is nog onbekend. De collateral damage laat zich echter wel raden: heel veel tweets over hoe onacceptabel dit is.
Update 22:17 - De politie meldt dat er één persoon is opgepakt.
Update 22:38 - D66-premier Jetten heeft tussen het bellen door gereageerd op X: "Voor wie denkt angst aan te kunnen jagen, heb ik een boodschap: wij laten ons in democratisch Nederland nooit het zwijgen opleggen door geweld."
Update 23:25 - Uiteraard is Owen naar de plek des onheils gesneld, waar is te zien dat de Forensische Opsporing nog aan de slag is met onderzoek.
Peilings! D66 Daalt Door
Raar hoor, dat mensen niet op partijen stemmen waar ze het niet mee eens zijn, hoe kan dat toch
Het is eigenlijk ontzettend simpel. In de echt wereld wil iedereen dat er een AZC in zijn buurt komt en doen asielzoekers nooit iets fout. Alleen door die stomme media, waarin je nooit eens een verfrissend geluid hoort zoals van Ron Fresen, die wordt door alle grote talkshows genegeerd, of Leo Lucassen, zie je ook nergens, wordt de mensen wijs gemaakt dat het allemaal verschrikkelijk is met de asielzoekers en daarom staat die arme Rob Jetten nu opeens nog maar op 17 zetels in de peiling van EenVandaag, terwijl hij eerst op 31 stond. "Opvallend is dat ook de meeste kiezers van D66 (59 procent) en het CDA (63 procent) vinden dat het strengere asielpakket het had moeten halen, weliswaar zonder strafbaarstelling voor hulp aan illegalen. Beide partijen stemden in de Eerste Kamer tegen." (Dat laatste is niet waar overigens, het CDA stemde in de Eerste Kamer vóór, maar pas nadat de fractie zoveel beloftes uit de eigen asielminister Van den Brink had gewrongen dat het voor de PVV niet meer hoefde, D66 stemde wel tegen, omdat Mei Li Vos Boris Dittrich niet liet uitpraten, lekker gewerkt allemaal.)
Europarlement 2.200.000.000.000 euro, partij van MinPres Rob Jetten (tegen) D66 is uiteraard vóór
Meer meer meer meer meer
Het grote probleem met de lui in de Europese Commissie is dat we nooit op ze gestemd hebben, maar het grote probleem met de lui in het Europese Parlement is juist dat we wel op ze gestemd hebben. Want als je eenmaal in Brussel zit, dan bekijk je de zaken vanuit Brussel, en dan is méér Brussel opeens de oplossing voor ieder denkbaar probleem. "Het Europees Parlement eist een begroting van een slordige 2200 miljard euro voor de EU. Dat is bijna 200 miljard meer dan het voorstel van de Europese Commissie". 2200 miljard euro, dat is een 2, nog een 2, en dan 11 nullen. Dat is heel veel geld (voor zes jaar, jaja). En Nederland gaat dat betalen.
We citeren de T.: "Vorige week heeft premier Rob Jetten tijdens een EU-top in Cyprus de begrotingsplannen afgebrand. „Het bedrag moet fors naar beneden”, aldus de minister-president." Nou en als Rob Jetten A zegt ,weet u wel wat de D66-fractie in de Eerste Kamer het Europees Parlement B doet. "Maar zijn partij D66, die uitgesproken pro-Europees is, heeft dinsdag in het Europees Parlement wél ingestemd met de wens voor een fors hogere begroting. „Door de geopolitieke situatie komt er nu een stuk meer op Europa af. De EU moet krachtiger en eensgezinder opereren. Met bijbehorende investeringen”, stelt D66-voorman Gerben-Jan Gerbrandy." Dit, terwijl D66 erkent dat de EU die centen vervolgens lukraak over de balk smijt. "Over de bestedingswensen is de pro-Europese politicus kritisch: „We hadden graag scherpere keuzes gezien met meer hervormingen.”"
Verongelijkte D66-turboboomer Boris Dittrich mag niet uitpraten, appt dat D66 vóór novelle gaat stemmen, appt later: 'Toch maar tegen'
De Eerste Kamer moet: kapot
Weet u waar we gewoon eens mee moeten stoppen? Met 75 bejaarden met een mandaat gelijk aan de drol in je plee in een stoffige Kamer opsluiten en ze laten denken dat ze meer zijn dan een bezinningkamer, waardoor ze niet alleen toetsen of wetten juridisch haalbaar en in de praktijk uitvoerbaar zijn, maar in de laatste dagen van hun leven allerlei partijpolitieke en persoonlijke (Marjolein Faber is een akelig mens!) standpuntjes laten meewegen waardoor ze allerlei belangrijke en spoedeisende politieke vraagstukken waar de TWEEDE KAMER zich al over heeft gebogen ALSNOG in de soep laten lopen. Nu dit weer: D66-turboboomer Boris Dittrich (102) mocht niet uitpraten van Mei Li Vos, deed huiliehuilie, appte toen heel vilein naar het AD dat hij vóór de cruciale novelle (een reparatie van de asielnoodmaatregelenwet) wilde stemmen, maar toen hij thuis z'n mannenpamper had verschoond tot de conclusie kwam dat D66 tóch maar tégen die novelle gaat stemmen. Extreem flauw gekonkel over een heel belangrijk vraagstuk, waarmee de D66-dino's de VVD en het CDA naaien, en wat heb je eigenlijk aan een regeerakkoord als je een zooi lui die Thorbecke nog de hand hebben geschud in een Kamer joekelt en ze macht geeft over iets waar ze helemaal geen macht over zouden MOETEN hebben? Nou ja, u begrijpt: de Eerste Kamer moet kapot.
Gedoe PVV en D66 over asiel en strafbaarstelling illegaliteit bewijst: de Eerste Kamer moet kapot
Wat is dit nu weer.
Hee maar het blijkt dus een ontzettend slecht plan om allemaal labiele bejaarden te laten beslissen over essentieel beleid dat tot stand is gekomen na intensief democratisch debat. De PVV dreigt nu in de Eerste Kamer tégen de novelle van David van Weel/Bart van den Brink over het niet illegaal maken van hulp aan illegalen, al dan niet in de vorm van een kommetje soep, te stemmen, maar dan gaan CDA en SGP in de Eerste Kamer juist weer tegen de asielwetten stemmen, waar de PVV dus wel voor stemt, terwijl CDA en SGP juist voor zouden stemmen als die novelle er wel zou komen. D66 zou eerst dan alsnog voor de novelle stemmen maar doet dat nu alsnog niet (aan de slag!), en volgens het telraam van het AD is er nu 1 zetel te weinig voor strenge asielwetten. Dit slaat helemaal nergens op en bewijst maar weer: de Eerste Kamer moet kapot.
Gidi Markuszower stelt alleen maar vragen
Nieuw. Het D66 Jan Paternotte Staatsjournaal
Allemaal Dankzij Het Zegenrijke Werk Van De Grote Leider
Tijdens de campagne voor de, door D66 gewonnen, Tweede Kamerverkiezingen zei Rob Jetten dat zijn partij strenger zou worden op migratie en stond hij voor een grote Nederlandse vlag campagne te voeren. Na de verkiezingen bleek dat D66 gewoon nog steeds tegen strengere asielwetten is, en zagen we die Nederlandse vlag ook nergens meer. Maar kijk nou. De vlag: is terug. Achter Jan Paternotte, die als een soort Noord-Koreaanse nieuwslezeres de kijkertjes (in de vorige editie stond ie nog een beetje ongemakkelijk voor een sneu hangend exemplaar) voor een scherm met een enorme Nederlandse (en Europese) vlag gaat vertellen wat D66 allemaal voor het Nederlandse volk gedaan heeft. En hee, dat is niet zoveel, dus dat past makkelijk in 66 seconden.
